Biologija 8
digitalni obrazovni sadržaj za osmi razred osnovne škole za predmet Biologija
  • Ana Lopac Groš
  • Ozrenka Meštrović
Moći ću:
  • povezati razmnožavanje organizama s nasljeđivanjem roditeljskih osobina i evolucijskim razvojem
  • analizirati građu i funkcije organskih sustava u održavanju homeostaze u organizmu
  • raspravljati o utjecaju životnih navika i rizičnih čimbenika na čovjekovo zdravlje
  • argumentirati važnost preventivne zaštite i pravovremenoga prepoznavanja simptoma bolesti.
Zajedničko podrijetlo živih bića i osnove nasljeđivanja Zajedničko podrijetlo živih bića i osnove nasljeđivanja

1 Zajedničko podrijetlo živih bića i osnove nasljeđivanja

Povezujući dosadašnja znanja tijekom 14 školskih sati, proučavat ćete što je zajedničko živim bićima te koji su čimbenici utjecali te i dalje utječu na njihovu raznolikost. Posebno ćete sagledati čovjekov evolucijski put promatrajući ga kroz neke aktivnosti koje su odredile njegov razvoj. Moći ćete povezati razmnožavanje s pojavljivanjem novih obilježja koja su omogućila bolju prilagodbu na uvjete okoliša. Promišljat ćete i donositi zaključke o ljudskom utjecaju na ekosustave, a time i na biološku raznolikost.

Kroz život Kroz život

2 Kroz život

Povezivanjem gradiva kroz jedinice DOS-a, korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije uz razvoj komunikacijskih i suradničkih vještina, tijekom dvanaest školskih sati, upoznat ćete se s građom i funkcijama organskih sustava i njihovom ulogom u održavanju homeostaze u organizmu, odgovornim spolnim ponašanjem te pojedinim životnim razdobljima kroz koja čovjek prolazi od zigote do doba starosti.

Živčani sustav, osjetila i hormoni Živčani sustav, osjetila i hormoni

3 Živčani sustav, osjetila i hormoni

Tijekom idućih šesnaest školskih sati upoznat ćete kako živčani sustav i hormoni reguliraju procese u čovjekovu tijelu . U tome će vam pomoći različiti multimedijski sadržaji, a na kraju modula svoje znanje možete procijeniti rješavajući kviz.

Krvotok i izmjena plinova Krvotok i izmjena plinova

4 Krvotok i izmjena plinova

Idućih dvanaest školskih sati posvećeno je sustavu za optok krvi i disanje čovjeka. Multimedijski sadržaji omogućit će vam lakše razumijevanje nastavnoga gradiva, a kvizovi unutar ovoga modula pomoći će vam da procijenite svoje znanje.

Sustav organa za probavu Sustav organa za probavu

5 Sustav organa za probavu

U trima nastavnim jedinicama ovoga modula opisana je građa i uloge probavnoga sustava. Jedinice ovoga modula raspoređene su na 7 sati obrade i ponavljanja.

Kretanje čovjeka Kretanje čovjeka

6 Kretanje čovjeka

Ovaj modul posvećen je kretanju čovjeka, a čine ga dvije jedinice predviđene za 5 školskih sati. Modul sadrži različite tipove zadataka i kviz za procjenu znanja.

Sustav organa za izlučivanje Sustav organa za izlučivanje

7 Sustav organa za izlučivanje

Sustav organa za izlučivanje proučit ćete u dvije nastavne jedinice i 4 školska sata. U razumijevanju gradiva pomoći će vam interaktivni sadržaji.