Ovaj je priručnik izrađen za realizaciju webinara Obrazovni trendovi uz potporu digitalnih tehnologija koji se održava tijekom 2017./2018. šk. god. u sklopu projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“. Nova paradigma poučavanja ne traži samo digitalne alate i uređaje, njezina su prva pretpostavka učitelji koji će dizajnirati poučavanje tako da ga personaliziraju, igrificiraju, učine interaktivnim, kolaborativnim, višekanalnim, koji će primjenom obrnute učionice izmjestiti sebe i obrazovne sadržaje iz središta poučavanja te stvoriti okruženje u kojem će učenik najbolje učiti i koje će najbolje odgovarati učenikovim potrebama. Personalizirano poučavanje otvara mogućnost da svi učenici u razredu ostvare svoj maksimum. Koncept igrifikacije označuje trend da se u poučavanju i učenju u razredu koristi istima onima psihološkim postupcima koji učenike drže satima prikovane za računalnu igru i rješavanje problema u njoj. Igrifikacija pomaže da učenici na zanimljiv način svladaju najzahtjevnije i najmanje zanimljive obrazovne sadržaje. Višesmjerna komunikacija pretpostavlja sudionike aktivno uključene u stvaranje novih komunikacijskih sadržaja, s mogućnošću utjecaja na već gotove sadržaje i vrijednosti ili mogućnošću da brzo dobivenom povratnom informacijom provjere i nadograde znanja i vještine koje su stekli. Neke od tehnologija koje omogućuju takvu komunikaciju u učenju i poučavanju jesu interaktivna ploča i pametni telefoni. Ovisno o digitalnim kompetencijama nastavnika, raspoloživom vremenu i kontekstu u kojem se koriste digitalni obrazovni sadržaji, za nastavnika postoji više opcija. Primjerice, mogu se koristiti postojeći digitalni obrazovni sadržaji bez prilagodbe koji su dostupni na repozitorijima kao što su CARNET-ov Edutorij ili Dabar koji vodi SRCE. Nadalje mogu se prilagoditi dostupni sadržaji koji su objavljeni pod licencom koja dozvoljava prilagodbu, npr. sadržaji na portalu TED-Ed. Kada postoji potreba, nastavnik može izraditi vlastite sadržaje koristeći otvorene web 2.0 alate.
Vesna Tomić
Dinka Juričić, prof.
Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET
izv.prof.dr.sc. Branko Bognar
izv.prof.dr.sc. Davor Horvatić
With the latest Flash Player installed, you can upload multiple files. Download it from the Adobe Flash Player Download Center.
Učitajte novu verziju {0}