European Union flag

Upute za upotrebu

U sljedećim uputama upoznat ćemo vas s osnovama korištenja digitalnih obrazovnih sadržaja za predmete Priroda i Biologija.

Struktura DOS-a

Svaki cjeloviti digitalni obrazovni sadržaj (DOS) sastoji se od nekoliko tematskih cjelina – modula. Na početnoj stranici cjelovitoga DOS-a nalazi se popis modula s kratkim opisom svakoga modula.

Klikom na željeni modul otvara se popis manjih tematski zaokruženih cjelina koje čine taj modul, a nazivamo ih jedinice DOS-a.


Jedinice koje čine drugi modul DOS-a za treći razred gimnazije

Klikom na željenu jedinicu DOS-a otvara se njezin sadržaj. Svaka jedinica započinje kratkim uvodom koji probuđuje znatiželju za predstojeći sadržaj. Slijede sadržaji koji olakšavaju proces učenja i poučavanja novoga gradiva, a podijeljeni su podnaslovima na smislene cjeline. Na lijevoj je strani izbornik koji pokazuje gdje se u jedinici trenutno nalazite te omogućuje odabir određenoga podnaslova. Jedinica završava preglednim sažetkom podnaslova „Za kraj…“.

Kako bi učenici znali zašto uče određeno gradivo i koje će kompetencije steći, uz svaki cjeloviti DOS, svaki modul te svaku jedinicu navedeni su obrazovni ishodi pod naslovom „Moći ću“.

Oblici sadržaja

Digitalni obrazovni sadržaji ne sadrže isključivo tekst, već je dinamičnost učenja i poučavanja osigurana raznolikim digitalnim elementima koji čine jedinice modula. Pogledajmo nekoliko primjera.

Digitalni pokusi pružaju mogućnosti promjene određenih parametara i vršenja mjerenja iz kojih se zatim izvode zaključci o procesima koje istražuju. Primjerice, može se istražiti djelovanje temperature na intenzitet fotosinteze.


Digitalni pokus fotosinteze

Različiti tipovi interaktivnih zadataka kojima se na zanimljiv način provjera usvojenost ishoda. Primjerice, zadaci u kojima se trebaju označiti određene strukture. Nakon što se zadatak riješi, dobije se povratna informacija o točnosti rješenja.


Interaktivni zadatak u kojem učenici označavaju dijelove stanične membrane

Interaktivni Vennovi dijagrami izvrsno su rješenje za analizu sličnosti i razlike određenih struktura, procesa ili organizama. Nakon popunjavanja dijagrama dobiva se povratna informacija o točnosti rješenja.


interaktivni Vennov dijagram

Grafički prikazi u obliku vremenskih lenti daju uvid u povijesni pregled određenih otkrića ili vremenski tijek nekih prirodnih procesa.


interaktivna lenta vremena koja prikazuje povijest stanične biologije

Videozapisi olakšavaju razumijevanje složenijih procesa i pojava u prirodi te tehnika koje se koriste u biološkim laboratorijima ili pak omogućuju nastavniku da zainteresira učenike nekim zanimljivim prirodnim pojavama koje je teško primijetiti prilikom izlaska u prirodu.


Videozapis o Venerinoj muholovki

Kartice s pitanjima omogućavaju otkrivanje odgovora kada se klikne na njih. Na taj se način može provjeriti i razumijevanje gradiva pomoću otvorenih tipova zadataka.

Interaktivni kvizovi od pet pitanja s različitim tipovima zadataka mogu se koristiti za provjeru usvojenosti gradiva. Za svaki odgovor omogućena je provjera točnosti.

Iskustvo učenja obogaćeno je mnoštvom slika…

… i galerijama slika na određenu temu.

Individualizirana prilagodba sadržaja

Pri izradi DOS-a velika je pažnja posvećena inkluzivnosti kako bi svi učenici mogli koristiti ove sadržaje i uspješno savladavati gradivo.

Na alatnoj traci, u gornjem desnom kutu postoji mogućnost promjene veličine slova, odabira inkluzivnoga prikaza, prikaza za učenike s disleksijom te promjene kontrasta za slabovidne učenike.

Na videozapisima je moguće odabrati prikaz titlova za lakše praćenje teksta.


Na videozapisima moguće je uključiti titlove

Prilikom izrade DOS-ova nije se zaboravilo ni na darovite učenike. Svaki modul stoga sadrži dodatne sadržaje i prijedloge istraživačkih radova koji se mogu provesti u sklopu praktične nastave u školi, a neki jednostavniji i kod kuće. Uz svaki modul vezan je i po jedan interaktivni kviz od deset pitanja koji obuhvaća gradivo cijeloga modula, a pruža povratnu informaciju o uspješnosti učenja, odnosno poučavanja.

Kako biste se još detaljnije upoznali s digitalnim obrazovnim sadržajima, pogledajte i videoupute namijenjene učenicima i učiteljima.

Nadamo se da su vam ove upute bile korisne i da će vam pomoći u daljnjem učenju i poučavanju.

Sretno!

Natrag