x
Učitavanje

5.2 Aktivnosti za samostalno učenje

Europska unija, Zajedno do fondova EU
Sadržaj jedinice
Povećanje slova
Smanjenje slova
Početna veličina slova Početna veličina slova
Visoki kontrast
a Promjena slova
  • Verdana
  • Georgia
  • Dyslexic
  • Početni
Upute za korištenje

  1. Razmislite o tvrdnjama ponuđenim u sljedećim zadatcima i izaberite točne. Koja od sljedećih tvrdnji vrijedi za gravitacijsku silu?

     

     

  2. Koja od sljedećih tvrdnji vrijedi za gravitacijsko ubrzanje?

  3. Koja od sljedećih tvrdnji vrijedi za satelite?

  4. Dva tijela privlače se silom iznosa 64 N . Ako se udaljenost između tijela poveća dva puta, gravitacijska sila kojom se privlače tijela iznosi N . Ako se udaljenost između tijela poveća dva puta, a masa jednog tijela tri puta, gravitacijska sila iznosi N .
    Ako se udaljenost između tijela poveća 4 puta, a masa oba tijela 3 puta, gravitacijska sila iznosi N .

Raspravite s prijateljima o sljedećem:

  1. Ispravite tvrdnju: Astronauti u orbiti oko Zemlje u bestežinskom su stanju jer na njih ne djeluje Zemljina sila teža.
  2. Kako bi na vašu težinu utjecalo kada bi se Zemljin polumjer znatno povećao bez da joj se promjeni masa? A kada bi se polumjer bez promjene mase smanjio?
  3. Bi li na Zemlji postojala plima i oseka da nema Mjeseca? Ako bi, koliko bi česte bile izmjene plime i oseke?

Aktivnost 1

Izvedite izraz za silu koja uzrokuje morske mijene, tzv. plimnu silu.  

Aktivnost 2

Povežite svoju školu s nekom školom s kojom možete suradnički izvesti Eratostenov pokus (izračunati polumjer Zemlje). Iskoristite dobiveno mjerenje za akcelerciju sile teže g (Slobodan pad – kutak za znatiželjne – aktivnost 2) te izračunajte masu Zemlje.  

Aktivnost 3

Aktivnost 4

Kako se mijenjaju iznosi sila kojima astronaut međudjeluje sa Zemljom i Mjesecom?

Mijenja li se rezultanta tih sila? Računski odredite položaj u kojem je rezultanta tih sila jednaka nuli.

Provjerite svoj rezultat koristeći se simulacijom:

Povećaj ili smanji interakciju

Idemo na sljedeću jedinicu

5.2 Aktivnosti za samostalno učenje