3.5. Aktivnost za samostalno učenje

Geografska priča

(koristi svoja znanja i vještine)

Upoznajte likove naše geografske priče. 


Zadnji je dan škole prije početka zimskog odmora učenika. Zadnja dva dana pada snijeg i već ga ima dovoljno za sanjkanje.

Lucija, Ante i Mislav razmjenjuju poruke na mobilnom telefonu.

Bok, Lucija! Što radiš? Jesi li gotova s nastavom?

Ante

Pozzzz... evo baš sam ispred škole i dopisujem se s bratićem Mislavom. Dolazi danas u Dugo Selo.

Lucija

Odlično! Idemo na sanjkanje u Dubravu kad dođe! Što kažeš?

Ante

Ja sam za! Sačekaj da provjerim...

Lucija

I Mislav je za. Upravo kreće na vlak iz Zagreba. Za 15 minuta dolazi na željezničku stanicu.

Lucija

Hej, bok Ante. Stižem za 15 minuta.

Kad stignem u Dugo Selo, na koju stranu trebam krenuti kako bih došao do Lucijine škole? 

Mislav

Pa....?

Ante

Lucija... Ante nije siguran gdje su vaše škole od željezničke postaje u Dugom Selu :( Znaš li ti?

Mislav

Čuj....?

Lucija

Prouči sljedeće zadatke i pronađi točne odgovore.

Prouči sljedeće slike i odgovori na pitanja.

Geografska karta kao izvor informacija

Život u modernom društvu je nezamisliv bez pismenosti.

Ona može biti jezična, matematička, digitalna, ali i kartografska.

Vještina čitanja sadržaja karte je osnova kartografske pismenosti.

Sadržaj na kartama prikazan je kartografskim (topografskim) znakovima.

Što iz karata možemo saznati o Dugom Selu (gradu udaljenom 20-ak km istočno od Zagreba)?

Čitanje karte (kartografska pismenost) otkriva nam mnogo informacija o prostoru . Informacije s karte tumačimo pomoću tumača znakova ili legende.

Vratimo se na našu geografsku priču.

Prije nego što su se rastali na željezničkoj postaji, Mislav je pokazao Luciji i Anti suvenir kojeg mu je donio brat Tomo iz Kine. Radi se o spravi za orijentaciju.

Pomoću računalnog programa (aplikacije) Mislav je odredio slijedeće podatke za Dugo Selo: 45° N, 16° E.

Što znače ove brojke i slova?

Na kraju, ponovimo