Učitavanje
Međupredmetna tema
Učiti kako učiti
Veličina slova
Naslovna slika
Interaktivni sadržaj za učenike

Mnemotehnike za bolje pamćenje

5. razred osnovne škole

Odgojno-obrazovna očekivanja

Možete li zapamtiti imena osoba koje susretnete? Kako glasi vaša lozinka? Pamćenje treba biti naš saveznik i pomoćnik, a ne neprijatelj. Budući da smo primorani pamtiti veliki broj podataka, trebamo mu olakšati posao. Za sadržaje koje vam je teško učiniti smislenim ili povezati s već poznatim sadržajem, možete koristiti mnemotehnike. Postoje različite vrste, a najbolje je odabrati one mnemotehnike koje vama odgovaraju te ih uskladiti sa sadržajem koji trebate naučiti.
Klikom na njezin naziv naći ćete detaljan opis mnemotehnike.

Razmislite o sadržaju iz nastavnog predmeta koji trebate naučiti za sljedeću provjeru znanja. Izaberite jednu ili dvije mnemotehnike koje ćete isprobati na izabranom sadržaju. Isprobavanjem različitih mnemotehnika pronađite onu koja vam najbolje odgovara i najbolje je prilagođena za određeni sadržaj.

Spoji mnemotehniku s primjerom

Jeste li zapamtili o kojim se tehnikama radi? Povežite naziv mnemotehnike s primjerom.

Kada pronađete za sebe odgovarajuću mnemotehniku, lakše ćete pamtiti imena, svakodnevne sitnice, školske zadatke i druge obveze. Kao i kod većine novih vještina, i ovoj tehnici trebate dati vremena, biti uporni te istrenirati mozak kako bi uspješnije registrirao bitne podatke.

Željezo hrđa od neuporabe, voda mirovanjem gubi čistoću, jednako tako, neaktivnost oduzima snagu uma. - Leonardo da Vinci.